Mexicaanse efficientie

11 januari 2009 - Culiacán, Mexico

Vandaag een stukje over hoe een kabelaansluiting te krijgen in Mexico.

Maandag met Juan Carlos naar Megacable geweest, formulier ingevuld, woensdag tussen 1 en 3 komen ze, simpel toch?!

Dinsdag belden ze naar kantoor waarom er niemand thuis was.....

Woensdag wilde ik net wegrijden om half 4 toen ik een autootje van Megacable zag stoppen. Hij liep een beetje rond binnen, wilde op het dak kijken, en ging toen beneden buiten kijken. Dat duurde zo'n half uur: hij sprak met diverse mensen van La Primavera, de hacienda waar ik woon. Met 3 man kwamen ze boven, dus ik Enrique gebeld want dat ging mijn Spaans te boven! Bleek dat ze de centrale kabelaansluiting van het appartementengebouw niet konden vinden. De mensen van La Primavera zouden donderdag gaan zoeken en om 10 uur konden we bellen zodat we weer met Megacable af konden spreken.

Donderdag half 11 met Angelica naar het appartement omdat de gordijnen kwamen. Komen er opeens 4 man binnenlopen. Ze hadden nog niets gevonden. Ze hebben alle luikjes opengeschroed binnen, er 20 meter kabel doorheen geduwd om te kijken waar hij uitkwam, en uiteindelijk zelfs water door het gaatje laten lopen in de hoop dat dat dan beneden buiten ergens uit zou komen. Niet dus. Toen de eigenaar gebeld, die kwam maar wist het ook niet, en belde de bouwer. Uiteindelijk 3 uur later waren ze eruit, ondertussen liep er 7 man in mijn appartement, maar niemand die zich echt druk maakte!! De gordijnen hingen ondertussen al..... Met Angelica langs kantoor Megacable gegaan, helaas: maandag zouden ze pas weer helemaal naar La Primavera komen. Dus: maandag komt hij en moet dan bellen met iemand van La Primavera zodat die uit kan leggen waar het zit.

Ik ben benieuwd of ik maandagavond TV kan kijken....

1. Diana (en de andere meiden):
    He Marjolein,

Grappig toch hoe ze in andere landen over efficiëntie denken. Waarschijnlijk helemaal niet!
    Alvast voor als je terug komt: 2 april gaan we eten. Als het goed is met z'n vijven.
    Tot die tijd, succes met de mexicanen. Zal ik vast een mexicaans restaurant uitzoeken ;-))

groeten,

Diana
  2. Linda:
    11 januari 2009
    Hopelijk kan je morgenavond TV kijken; ze zijn in ieder geval wel van de werkverschaffing...;-
    Vanmiddag hebben we de Kralingse Plas over geschaatst!! dat voelde echt uniek. Lekkere koek & sopie bij De Tuinen gedaan en genoten van het zonnetje. Jij zit in hetzelfde zonnetje, alleen met wat aangenamere temperaturen.

Groetjes, Linda
  3. Conny:
    Hoi Marjolein,

Mama heeft hier net al je berichtjes gelezen. Je moet de groetjes hebben. Ze staat nu achter me, ze staat te denken wat ze wil zeggen..........ze weet het echt niet, o ja, er komt wat.
    "Het gaat hier goed, ik ben veel aan het kaarten. Heb nog niet geschaatst (toch iets te oud). Als ze haar been breekt kan ze geen eten meer koken voor John. De groeten"
    Zo, dat was mama. Nu ik nog even. Leuk om alles te lezen, Leon las je verhaal over de kabelaansluiting. Hij zei, "echt Mexicanen".
    Herkenbaar dus! Succes ermee. En de foto's zijn ook leuk. Leuk ingericht! Zo heb je wel de ruimte om te dansen.
    Nou, de groetjes maar weer.
    Kus, Conny
  4. Eric,astrid,kevin,aline.:
    Hallo,hallo
    Wat een gedoe zeg met de t.v. verder leuk je berichtjes te lezen.
    Hier alles goed allemaal flink op de schaats.
    Eric gister de westlandse toertocht gedaan, vandaag met zijn 4 tjes richting vlaardingen geschaatst, net voorbij schipluiden weer terug ri honselersdijk.
    Toch zo'n 17 km geschaatst.
    Groeten
  5. De Valstarretjes:
    12 januari 2009
    Ze zijn wel snel in Mexico met de aansluitingen, in Portugal zit ik al anderhalve maand te wachten op een asdl kastje terwijl de kabel er al wel ligt. Natuurlijk wel een rekening ontvangen want de lijn ligt eral en dat kastje is van een andere afdeling. Succes er mee en hoop dat in Mexico alles bij 1 afdeling te regelen is. Groetjes Hen en Mel
  6. Conny:
    12 januari 2009
    Hoi Marjolein,

Je moet eens kijken op you tube. zoeken naar gauchos010 en dan Arosa 2008. Paul, de broer van Leon, heeft een filmpje gemaakt van zijn bezoek aan ons. Echt heel leuk!
    Het ijs is weer weg, er kan niet meer geschaatst worden, wel jammer, nu zijn we aan het verven in het huis naast ons, de jongens hebben nu een hok.
    We denken aan je. Kus, Conny
  7. Fam. van der Vlis:
    14 januari 2009
    Hoi Mar,
    Goed te horen dat je alles onder controle hebt!!
    Hier gaat alles goed, alleen heeft Stef z'n pols gebroken en is vanmorgen in het gips gegoten. 4 tot 6 weekjes is hij er zoet mee. Werkse nog daar en we vinden het leuk om te lezen hoe het daar allemaal reilt en zeilt.
    Groeten van Deb en de rest
  8. Fam. Treffers:
    14 januari 2009
    Hoi Mar,

We volgen je, hoor! Leuk om te lezen hoe alles reilt en zeilt daar in Mexico. Weer even wat anders dan de schaatshype die hier heerste, hoewel dat inmiddels weer van de baan is. Jammer, hoor! Nou, we houden je in de gaten, succes verder!

Groetjes, Cor, Mo & kids